تانکی حاصل تلاش متخصصان داخلی
تاريخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395 | 15:41 | نويسنده : احسان گرگانی
** مشخصات تانک "اقارب"
 
این  تانک مجهز به "توپ 90 میلی متری" و دارای 4 نفر خدمه بوده و تیربار فرماندهی این تانک 12.7 میلیمتری می باشد ، نسبت توان به وزن آن یک به سه است. تانک "اقارب" تجهیز شده به آخرین نسل کنترل آتش بوده و سیستم تعلیق آن نیز مستقل است و دارای 8 چرخ فعال است.   

کالیبر توپ اصلی: 90 میلی‌متر

تیربار فرماندهی: تیربار 12.7 میلی‌متری
نسبت توازن به وزن 30
تجهیز شده با آخرین نسل سامانه کنترل آتش
تعداد خدمه: 4 نفر
سیستم تعلیق: مستقل
تعداد چرخ: 8 چرخ فعال

تانک اقارب چه ویژگی‌هایی دارد؟ /////
 
** دلیل نامگذاری تانک اقارب
 
امیر "سید مسعود زواره‌ای" رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نزاجا در مراسم رونمایی از تانک اقارب اظهار داشت: تانک چرخ‌دار «اقارب» اولین تانکی است که با مختصاتی جدید طراحی و ساخته شده است.
 
وی افزود: در ساخت این تانک تلفیق سه عنصر تحرک، آتش و محافظت در نظر گرفته شد که این تلفیق، باعث چالاکی بیشتر شده و شانس بقای این تانک را در میدان نبرد افزایش می‌دهد.
 
رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این تانک دارای توپ 90 میلی‌متری بوده و چند جنگ‌افراز رایج بر روی آن نصب است؛ و با توجه به رصد تهدیدات در آینده و در میدان نبرد به نظر می‌رسد که این تانک نقش مؤثری در مقابله با دشمن داشته باشد.

تانک اقارب چه ویژگی‌هایی دارد؟ /////
 
تانک چرخدار اقارب دارای چالاکی بیشتری نسبت به تانک های دیگر بوده که در کشورمان ساخته شده است.این ویژگی باعث شده که بقای بیشتری در میدان نبرد داشته و نقش موثری در مقابله با هر گونه تهدید و مقابله با دشمن ایفا کند.

وی تصریح کرد: به پاس قدردانی از رشادت‌های امیر سرافراز نیروی زمینی "شهید سرلشکر حسن اقارب‌پرست"، این تانک به نام این شهید مزیّن شده است.
کارشناسان نظامی معتقدند که تانک چرخدار " اقارب" بر اساس نیاز روز نیروی زمینی ارتش ساخته شده و در طراحی آن تلاش شده که کمترین استفاده از زیرساخت‌های صنعتی کشور صورت گیرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: